نقش رسانه در بهبود عملکرد اموزش و پرورش-علی نریمانی
آرزوي بشر براي دستيابي به امكانات و توانمندي هاي جديد به اندازة خود بشريت قدمت دارد .ما همواره درتكاپوي گسترش مرزهاي وجود خود به لحاظ اجتماعي، جغرافيايي يا ذهني بوده ايم . ظهور و پيدايش جوامع اطلاعاتي ، بسياري ازفرضيه ها ي آموزش را با پرسش هاي اساسي روبه رو ساخته است . فناوريهاي جديد اطلاعات و ارتباطات ، دنيايي را كه درآن زندگي مي كنيم و روش هاي يادگيري چگونه زيستن را تغيير داده اند. ICT منبعي باارزش براي توليد دانش ،بستري مناسب براي انتقال محتوا و ابزاري توانمند براي ايجاد تعامل درفرايند ياددهي يادگيري دركلاس درس مي باشد .
با اينكه بطوركلي پايه و اساس تحولات تعليم و تربيت درجهان ، از علم و فناوري نشأت مي گيرد، ولي درعمل ثابت شده است كه اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش ريشه درتجربيات و تلاش علمي و عملي معلمان هوشمند و آينده نگرداشته اند . مسلماً درگوشه و كنار كشورما ، معلمان توانمند و خلّاقي هستند كه با ابتكار و نوآوري،فناوري را با آموزش تلفيق مي كنند و به شيوه هاي متفاوت ،هر چند با امكانات اندك ، رايانه را به كلاس درس مي برند.
از آنجا كه آموزش بيش از هر موضوعي متأثر از تحولات فناوري است ،آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلي و رسمي آموزش درهر جامعه ،نياز دارد خود را به فناوري هاي جديد مجهز كند.
نقش حياتي فناوري الكترونيكي در آموزش و پرورش
يادگيري الكترونيكي زاييده چرخه تحولات سريع و رو به گسترش فناوري هاي نو به مفهوم واقعي آن است..
http://s3.picofile.com/file/8232159550/narimani%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D9%88%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4.docx.html